• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Nu sitter jag och kliar mig i huvudet. Jag gjorde ett sök på 240´ men dessa räntor var högre än mina befintliga lån så då valde jag att sänka till 100´för att sopa bort dyra krediter. Fick till min digitala brevlåda på UC ca 25 st kreditupplysningar/kopior för jag körde låneförmedlare så det blev bara en egentligen. Kollade runt bland dessa 25 uc och så att det fanns kreditomdöme/riskprognoser på vissa av kopiorna, inte alla. Allt ifrån 0.4%-4,1%. Varför är det så olika, någon som vet?

Bankerna har olika parametrar de följer när det gäller riskprognos, därför kan det se lite olika ut på kopiorna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
Denna uppdatering ser jag jäkligt mycket fram emot, mitt betyg ligger nu på 1.0 (har inte legat så högt på ganska länge)
Detta pga qliro syns på kredit, en räkning på 900 som jag tydligen råkat klicka i betala senare på. Sen hade jag en faktura på resurs bank på 499 kr där de stod på min ut att jag tydligen hade ett lån hos resurs på 2499?! Den betalades jäkligt snabbt så hoppas verkligen betyget är bättre denna uppdatering när de båda sakerna är borta igen!
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Denna uppdatering ser jag jäkligt mycket fram emot, mitt betyg ligger nu på 1.0 (har inte legat så högt på ganska länge)
Detta pga qliro syns på kredit, en räkning på 900 som jag tydligen råkat klicka i betala senare på. Sen hade jag en faktura på resurs bank på 499 kr där de stod på min ut att jag tydligen hade ett lån hos resurs på 2499?! Den betalades jäkligt snabbt så hoppas verkligen betyget är bättre denna uppdatering när de båda sakerna är borta igen!

Behöver du mer än 1.å% betyd va nöjd med detta 0.9 0.7 saksamma
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
Kanske saksamma för dig :) men jag som haft dåligt betyg till och från mår betydligt bättre i själen när mitt betyg ligger på
Mycket bra istället för bra.
Där ser jag mitt egna bevis på att jag sköter min ekonomi och inte spelar bort mitt liv som jag gjorde 10 år som aktiv spelare.
Samma som alkoholister/narkomaner kan ta blodprov och få bra resultat så är min uc mitt blodprov!
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Kanske saksamma för dig :) men jag som haft dåligt betyg till och från mår betydligt bättre i själen när mitt betyg ligger på
Mycket bra istället för bra.
Där ser jag mitt egna bevis på att jag sköter min ekonomi och inte spelar bort mitt liv som jag gjorde 10 år som aktiv spelare.
Samma som alkoholister/narkomaner kan ta blodprov och få bra resultat så är min uc mitt blodprov!

Du ska va nöjd att du ligger under 4 då e din ekonomi bra, förstår att du triggas att den går ännu mer ner men man ska inte stirra sig blind man måste vara nöjd med det man kommit ner till och må bra inte bara tänka på det .... men men lycka till hoppas du kommer till 0.1
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Du ska va nöjd att du ligger under 4 då e din ekonomi bra

Det beror på vad man menar med "bra" antar jag. När jag hade 3,95 % i UC så hade jag fem betalningsanmärkningar. Då tror jag inte att särskilt många anser att ens ekonomi är bra. Man får inte ens hyra en släpkärra på OK med de förutsättningarna.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Det beror på vad man menar med "bra" antar jag. När jag hade 3,95 % i UC så hade jag fem betalningsanmärkningar. Då tror jag inte att särskilt många anser att ens ekonomi är bra. Man får inte ens hyra en släpkärra på OK med de förutsättningarna.

Men gud vad du är fyrkantig, jag menar att man generellt ska vara nöjd om man kommer ner till bra betyg och fixat sin ekonomi, ... Efter detta spelar det ingen roll om du är på 3,2,1 betyg bara du håller din ekonomi och inte gör dumheter med spel o ta nya lån m.m .... ska jag rita också? Sen om du vill få 0.1 gör som du vill men jag ska inte och tror dom flesta andra inte ska stirra sig på det utav må bra leva bra och inte göra dumheter så man hamnar fel i livet igen .... sen om jag har bra mycket bra eller whatever bryr jag mig inte och ingen borde bry sig så länge man e i balans och man ska kolla att man ska göra trevliga grejer med sin familj och prioritera rätt saker i liver och njuta av det!
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Är det någon som kan förklara för mig vad Överskott av kapital <1 betyder på UC?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp